Vem tror på Tomas Di Leva

Igår gick jag förbi Tomas Di Leva och hans fru och barn på väg in i en butik. Makarna hade lika gärna kunnat vara hinduiska tvillingpräster. Lika långt svart lockigt hår, likadana lilaglittriga indiska andedräkter och sandaler så tunna att paret lika gärna hade kunnat gå utan.

Titta vad fina de är



Tomas Di Leva. Den första i historien som fick falla offer för Bittersarahs långa utlägg om dålig musik och fula kläder. det hade jag nästan glömt bort.

Jag gick in i affären och tittade ut på dem genom skyltfönstret, de gick lugnt förbi men plötsligt tittade paret samtidigt in genom fönstret och rakt in i mina ögon. De skrattade, vinkade och jag såg Thomas mima ett Hej. Jag grimascherade i ett misslyckats försök att le tillbaka.
Samtidigt som jag stod kvar utan att förstå varför jag hade dragit till mig deras uppmärksamhet kom butikens expedit och ställde sig brevid mig. 
Stäng munnen tipsade hon. 

Faschinerande är vad de är. Alla dessa märkliga kändisar:

Här är en hyllning till Tomas för att det var du som drog ut Bittersara ur mig

Di Leva – Vem ska jag tro på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0