En rörig bloggare

Jag kan icke , under några omständigheter ha rättigheterna att kalla mig en aktiv bloggare, så det är inget jag har gett mig på ännu. Däremot kan man ju för den sakens skull ändå ha som mål att ge sig själv åtminstone trettio stycken minutrar lite då och då varje dag ibland eller åtminstone nån gång i månaden sådär så hjärnan slipper ha sånt jäkla tryck på sig jämt och ständigt.

Det har hänt mer under den sista månaden än vad första halvan av året någonsin hade kunnat klämma fram att bjuda på. Jag ska berätta om det nu.

Jag befann mig efter den omtalade Parisauditionen i det fruktansvärda dilemmat att behöva välja skola. Dans eller cirkus. Rosny hade allt jag kunde önska mig, förutom dans. Eller förutom danslärare med huvuden kvar ska jag väl säga. Hur FAN kan man låta så pårökta tanter få arbeta som lärare, förutom att de inte kunde minnas sina koreografier i mer än en halv minut tycktes de helt ha tappat känslan för allt som heter taktkänsla och struktur. Och så kunde de inte skilja på klassisk balett och låtsas dans!!!
Så det var att välja mellan en grym dansskola utan cirkus och en grym cirkusskola utan dans. Bah OMÖJLIGT

Lösningen kom med ett samtal från CSN och jag fick låta ekonomin bestämma. Det innebär att jag flyttar till Varberg på tisdag hej hopp!
Och jag är nöjd med mitt val. Jag ska faan bli grym. Jag tänker träna som ett litet djur och söka danshögskolan, och faan komma in och bli den artist jag drömmer om att bli. Jäklar vad taggad jag är!!!

Jag har sedan jag kom hem:
  • Tagit hand om en förtvivlad mamma, (som nu mår bra!)
  • Jobbat som konstmodell igen (jag var kassare än vanligt, somnade bara hela tiden)
  • Jobbat som cirkuspedagog (och haft god lust att ha ihjäl åtminstone tre små barn dagligen)
  • Fått två fotojobberbjudanden
  • Plåtat med Malin och Karin
  • Ornat alla papper och dylikt som ska skickas för att klara mig ekonomiskt nästa år)
  • Plåtat en snygg bror som ska ha tennisbilder till sin hemsida
  • Haft ångest
  • Haft mer ångest
  • Hittat på smarta nödlösningar för att kunna inreda min lilla stuga i Varberg sparsamt och billigt
  • FLYTTAT!!!
  • Börjat skolan :)
Apropå min stuga i Varberg! Det är ju här jag ska bo i ett år :D Kan ni tänka er, studentlägenhet - en liten stuga vid havet. Kan det bli bättre? Jag som älskar att titta på havet... Det var ett måste att ta med sig Tove Janssons böcker, jag ska sitta och läsa dessa filosofiska ord och lyssna på havet i all evighet. Fantastiskt.


Jag tänker inte heller glömma att det vackra landslag i fotboll som representerar det underbara landet Spanien vann årets upplaga av VM. Sådär, nu var det sagt. Klart. Jag är väldigt stolt.

Här är jag på en tavla, resultatet av att jag kan stå still många timmar i sträck.
Konstnär: Sanna Tomac

Lindasös av Sanna Tomac


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0