Under ett år

Efter ett uppehåll på ett helt år (!!!) är jag tillbaka, pigg och fräsch och med massor av kula tips och inspiration och fina bilder samt heliga ord och goda råd. Jag har känt mig något ambivalent i ställningstagandet huruvida jag bör utforma mitt bloggande. Det var nog det som tog ett år...
Men här kommer jag!
Snart är jag på väg till hallen där jag planerar att stänga in mig hela dagen trots att himlen verkar lova en solig dag. Mamma åker till Gröna Lund, åker karusell och solar hela dagen och jag förblir den blekfis jag varit ända sedan vi blev för fattiga för att åka till Spanien om somrarna.
Men jag får sola på lördag för nu är det lite kris. Jag har tre ynkliga dagar på mig att göra klart mitt handståendenummer och bli grym på allt annat. Sen får Paris vara så knussliga de vill om sitt språk och sina viktiga papper för nu har jag tränat balett modern dans, universitetspluggat franska och tjänat pengar för att kunna gå i skola därnere. Ecole Nationale de Cirque de Rosny-sous-bois.
Mitt handståendenummer är ganska lågmält, stillsamt, eftertänksamt till en låt från Farväl Falkenberg. Numret handlar om hur människor behandlar sig själva. Om hur ofta man i ena sekunden klappar sig själv på kinden för att i nästa stund ge den en örfil. Hur man gör sig själv illa när hoppet tryter. Hur snabbt man glömmer.
Dessa är några av tricken jag har med i numret. Vad tycker ni?
Akrobatikprojekt i Frihamnen sommaren 2009
Fotograf: Jonas Eriksson
Akrobatikprojekt i Frihamnen sommaren 2009  Fotograf Christopher Adermark
Fotograf: Christopher Adermark


Men nu väntar cirkushallen på mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0