Another morning

Denna söndagmorgon, det är för övrigt den 13 juni 2010, är som den där söndagmorgonen för några månader sedan då det också regnade. Jag befann mig hos Malin i Studio 104, vi hade bestämt oss för att spontanplåta utan Make Up artist. Jag hade som vanligt med mig halva garderoben med inspirationsrika plagg, som vi kastade ut över hela golvet för att fundera, välja, plocka och tillslut komma överens om några slutgiltiga outfits. Medan jag bytte kläder började Malin mecka med kameran. "Kolla här Sara! Jag har ett experiment på gång med ljuset, för jag menar hur tråkigt ser det inte ut när det regnar, nej här behövs minsann lite solsken!" Vi experimenterade från 8-16. Fullkomlig lycka! Fullkomlig tillfredsställelse över överraskande resultat. Varsågoda att titta!
"Another morning"
Blå outfit 1
Another morning
Another morning
Another morning
Another morning
Another morning
Another morning
Another morning
Another morning
Another morning
Another morning
Fotograf: Malin Sydne
Voila!
Åh, franska språket och cigg får mig att tänka på en annan morgon i början av september 2009. Jag hade precis bestämt mig för att sluta köra parakrobatik med min partner i ESAC (Ecole Superieure des Arts du Cirque).
Det var dagen efter att jag fått beskedet att jag inte längre fick gå kvar i skolan om jag inte samarbetade med honom. Jag satt och dinglade med benen vid fönsterkarmen med svarta blöta streck under ögonen. Det bolmade upp moln av nybakade bullar från bageriets ventilationsrör. Deras rök blandade sig med den från ciggen. Jag rökte upp ett helt paket camel jag ägnat natten åt att själv rulla. Den morgonen var det också soligt fast det inte var soligt. Det regnade i hela huvudet fastän strålarna kastade vackra reflexer på min vägg. Iva Bittova hade gått på repeat säkert femtio gånger. Och den skulle fortsätta så i ett dygn till. Jag har ingen bild på mitt rum i Bryssel men det kanske är lika bra.
Ett stearinljus lyser upp datorn. Det är morgonens solsken bland allt regn.
Nu ska jag mala kaffe. Mors!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Både och. Jag är nog stört uppmärksam också. Nämen allvarligt så upptäckte jag det för några år sedan. Typ samma vecka var det Kapernaum i repris på tv och Abrakadabra en annan dag och det var då jag upptäckte det.

Är det du på bilderna?

2010-06-14 @ 09:37:22
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0