En afton i Stopmotion

Debut inom Stopmotion-konsten.
Ännu har vår film inget namn. Det kommer nog i takt med att vi lägger på musik av (förhoppningsvis) sjukt duktiga och vackra Hanna Turi och i takt med att Malin redigerar bilderna.
Det var vackert väder vid Ulvsunda slott när jag, Dojjan, Karin och Malin spatserade förbi en begravning och två blöta hundar med kamerautrustning färgglatt smink och underbart humör.
Under de två timmarna vi fotade hann jag somna (som en riktig Törnrosa) medan Karin sminkade mig och i takt med att Malin knäppte på kameran. Sedan var det dags för Dojjans klädbytarscen. Underbar, den slutar med att hon bländas i en sjukt snygg pose. I nästa scen hjular vi och skuttar ner för backen som små barn i förstora skjortor och barfotafötter.
Oren Lavie - Her morning elegance
Nästan såhär ser jag ut... som en sovandes Törnrosa...
Sedan dansar vi, dansar och hoppar och står på händer med masker på oss tills filmen är slut.
En ros vandrar som ett litet kryp över mitt ansikte, Dojjan får på sig en jeansjacka som knäpper sig själv.
Snart får ni se resultatet. Tills dess får ni två andra Stopmotion filmer att frestas med. De båda som inspirerade oss till gårdagens projekt!
Idag är det tisdag den 15 juni 2010. Det ser ut att bli en vacker dag. Det är bäst att jag tar vara på den, med barfotafötter och färgglatt humör!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Arbetar du som modell? Är det ditt jobb som du har hela tiden? :)

Ja, deras kläder är verkligen häftiga. ;)

2010-06-15 @ 21:33:39
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0