Angående en måndagmorgon

Angående sömn
Jag funderar på det här med sömn. Alla rekommendationer jag någonsin har läst håller fast vid sina 7-9 timmar per natt, ännu mer om man tränar. Hela höstterminen 2010 sov jag från kl 22-03 och tränade ca 6 timmar om dagen.
Sedan jag flyttade tillbaka till Stockholm sover jag ungefär mellan 23-05. Det är 5 respektive 6 timmar sömn per dygn. Jag ställer aldrig klockan. Och jag är pigg som en lärka när jag vaknar. Det måste ju vara så att 5 timmar sömn är tillräckligt för mig? Det är så många som bråkar med mig om att jag sover för lite att jag nästan börjar bli lite nojjig. Men äsch, det gör nog inget i alla fall, jag mår ju bra såvitt jag vet, eller tror i alla fall.
Angående att Stockholm är så vackert och att träning är det bästa som finns
Igår måste ha varit Stockholms och årets hittills vackraste dag. Eller kanske bara Saras vackraste :D
Jag har varit deppig i flera veckor utan att riktigt förstå varför. Det är märkligt att man kan glömma bort det viktigaste i ens liv ibland. Men det blev sjukt påtagligt och tydligt för mig igår. Morgonen började vargen gladare eller ledsnare än tidigare, varken piggare eller tröttare än förut. Men igår lät jag mig ta min tid. Lät mig träna hela morgonen (i allra minsta lagret vad jag är van vid) körde min styrka och sprang min runda. Sedan var jag glad och nöjd resten dagen, peppad och pigg och lyckligare än någonsin. Alla jag mötte frågade om något särskilt hänt, jag "såg så oförskämt glad ut!" Idag vaknade jag alldeles sprattig, för att jag har min träning att se fram emot. Jag var så effektiv igår. Allt jag tog mig för efter mitt morgonpass gick så fort och var så roligt. Som dagar ska vara helt enkelt. När jag hade en halvtimme över medan Gabriel duschade hann jag köra 20 minuter armstyrka och stretcha lite. Sedan drog vi ut, åt Sushi och tog en runda förbi Boulehallen, Högkvarteret, Ljunggrens och Söderhallens biograf. Men allt var stängt, så vi drog hem och såg på "En kärlekshistoria", och jag fick tillfälle att YAMUNA stretcha ytterligare en timme!!! :D
Angående dagens träning
Idag planerar jag en timme styrka, en timme hopprep (fick så ont i ljumsken igår när jag sprang, bäst att byta träningsform och skona den lite idag) kanske någon timme handstående och naturligtvis stretch.
Ska på massage på Axelssons imorgon, därefter får jag inte träna på två dagar :( Satsar kanske på hardcore stretch dem dagarna istället.
Angående handstående och brittisk tankeställar-gatukonst :D
Återkommer senare idag med resultat och lite matuppdatering! Tjollahopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0